Desfășurarea ședințelor
Locație
Ședințele de logopedie se desfășoară la cabinet sau online prin intermediul platformei Zoom sau prin apel video pe whatsapp.
În prezent nu mai ofer servicii de logopedie la domiciliul beneficiarilor sau în spital.
Cum pregătiți copilul pentru ședințele de logopedie?
Se recomandă ca fiecare copil, indiferent de vârstă, să fie informat de către părinte că principalul motiv pentru care merge la logoped este să învețe să vorbească și să comunice cu ceilalți copii și cu adulții.
Este important să i se spună să coopereze cu logopedul, să-i urmeze instrucțiunile pentru ca orele să fie cât mai plăcute și pentru a putea învăța cât mai ușor.
Îi puteți explica faptul că va învăța preponderent prin joc și că îi va plăcea. Va avea posibilitatea să aleagă o parte din jocurile cu care să se joace, dar vor fi și momente în care logopedul va alege jocurile cu care se va juca în timpul ședinței în funcție de obiectivele de învățare propuse pentru acea ședință.
Vor fi și momente în care va face exerciții de vorbire în fața oglinzii alături de logoped în cursul cărora trebuie să fie cât mai atent.
Desfășurarea propriu-zisă a ședinței
O ședință logopedică cu un copil se realizează printr-o îmbinare plăcută a jocului cu exercițiile logopedice.
O ședință logopedică cu un adult presupune realizarea exercițiilor logopedice specifice.
Primele 40-45 minute se realizează exercițiile logopedice cu copilul sau cu adultul. Ultimele 5-10 minute logopedul discută cu părinții copilului sau cu familia pacientului cu afazie despre progresele realizate, prezintă teme pentru acasă în vederea consolidării rezultatelor și răspunde la eventualele întrebări ale familiei.
Se poate asista la ședințe?
Părinții copilului sau membrii familiei adultului pot asista la ședințe ca observatori. Se recomandă ca cel puțin jumătate din ședințe să se realizeze în absența părinților în vederea dezvoltării autonomiei și a construirii unei relații bune cu logopedul.
În situațiile în care un copil nu poate colabora bine cu logopedul dacă părintele rămâne în cabinet sau în ședințele în care se face evaluarea copilului cu probe care nu se aplică în prezența părintelui (NEPSY II, CAT etc), părintele poate alege să aștepte în sala de așteptare. Părintele poate “asista auditiv” la ședință pentru o mai bună înțelegere a modului de lucru, a capacității de cooperare și a nivelului de implicare a copilului în sarcină.
Este posibilă înregistrarea video și/sau audio a ședințelor?
Nu este permisă înregistrarea ședințelor de către beneficiari.
Ședințele nu sunt înregistrate de logoped.
Anularea ședințelor
Beneficiarii sunt rugați să anuleze ședințele la care nu pot participa cu minim o zi înainte, optim două-trei zile, pentru ca atât ei, cât și logopedul să își poată reface programul.
Anularea se face prin intermediul unui mesaj la orice oră sau prin intermediul unui apel telefonic între orele 8:00 – 16:00.
În situațiile în care apar urgențe sau situații neprevăzute (copilul se prezintă simptomele unei boli în timpul nopții sau dimineața, are un accident sau alte urgențe) sunteți rugați să anunțați absența printr-un mesaj cu cât mai multe ore înainte de ședință.
Jocuri și exerciții care se fac în cabinetul de logopedie
- jocuri și exerciții pentru dezvoltarea mobilității aparatului fonoarticulator;
- jocuri pentru dezvoltarea respirației verbale și nonverbale;
- jocuri și exerciții în fața oglinzii pentru corectarea pronunției sunetelor în silabe, în cuvinte poziție inițială, mediană, finală, în sintagme, propoziții, fraze, povestire, conversație;
- jocuri cu litere, silabe, cuvinte, rime, propoziții;
- jocuri cu jetoane, cartonașe și planșe pentru dezvoltarea vocabularului, pentru asocieri logice, povestire după imagini;
- cărți cu poezii, povești, povestiri;
- jocuri pentru dezvoltarea motricității fine: gimnastica degetelor, puzzle, jocuri cu forme, jocuri construcție, incastre, șnuruire, nisip kinetic, fișe cu elemente pregrafice, mers pe traseu ș.a.;
- jocuri de logică;
- jocuri de orientare în spațiu;
- jocuri de societate: “Piticot”, “Dobble”, jocuri de cărți, “Comoara pierdută”;
- jocuri de rol cu figurine pentru dezvoltarea și consolidarea pronunției, a vocabularului și a capacității de a conversa: “În familie”, “Să pregătim masa”, “La ceainărie”, “La doctor”, “La grădiniță”, “Vizită la muzeu”, “În grădină”, “La mare”, “La munte”, “La grădina zoologică”, “Vizită la acvariu”, “Crăciunul”, “Spectacol de balet”, “Accidentul”, “În șantier”, “În trafic”, “La castel”, “Petrecere”, “În pădure”, “La locul de joacă”, “La picnic”, “Cavalerii și dragonul”, “Cu trenul”, “Scufița Roșie”, “Cei trei purceluși”, “Albă ca zăpada și cei șapte pitici”, “Cenușăreasa”, “În Egipt”, “Vizită la Roma”, “O plimbare în Paris” ș.a.
Mă numesc Alexandra Lavinia Rogozea. Sunt psiholog, psihoterapeut analist / Consiler analist și lucrez din septembrie 2006 cu copii, adolescenți și adulți.
La prima ședință de evaluare trebuie să fie prezent cel puțin unul dintre părinți, nu poate veni însoțit de bunici sau de alte persoane în afara părinților.
Logopedia se ocupă cu studierea, prevenirea și corectarea tulburărilor de limbaj. Tulburările de limbaj pot fi întâlnite la persoane de toate vârstele.
Ședințele de logopedie se desfășoară la cabinet sau online prin intermediul platformei Zoom. Nu se realizeaza la domiciliul clientului.
Dorești mai multe informații?
Sedințe de logopedie și de psihologie copii, adolescenți și adulți.
