Publicații
Culegere de exerciții pentru recuperarea afaziei Culegerea cuprinde exercitii special concepute pentru recuperarea limbajului la persoanele cu afazie, disartrie si […]
Culegere de exerciții pentru recuperarea afaziei Culegerea cuprinde exercitii special concepute pentru recuperarea limbajului la persoanele cu afazie, disartrie si […]
Confuzia L/R, omisiunile, înlocuirile, deformările acestor sunete în articulare și/sau în scrierea literelor corespunzătoare apar în cazul copiilor care fie nu pronunță…
Diferentierea sunetelor R – L în pronunție, scris și citit Citeşte mai mult »
Această tulburare de pronunție este întâlnită uneori la copii și poartă denumirea de hamacism (sunetul „H” este deformat) sau parahamacism (sunetul „H” este omis sau înlocuit cu alt sunet).
Tulburarea pronunției sunetului H Citeşte mai mult »
Întârzierea în dezvoltarea limbajului sau retardul verbal se caracterizează printr-un decalaj al achiziției limbajului receptiv și expresiv în raport cu media vârstei.
Copilul nu vorbește? Întârzierea în dezvoltarea limbajului Citeşte mai mult »
Etiologia bâlbâielii nu este pe deplin elucidată și există mai multe teorii explicative. În rândul specialiștilor există însă consensul că această tulburare de limbaj este determinată de acțiunea unui complex de factori deosebit de variați și dificil de stabilit în fiecare caz în parte. Printre posibilele cauze se numără:
Bâlbâiala – Recomandări pentru părinți Citeşte mai mult »
Cea mai comună tulburare de limbaj la copii este dislalia, tulburarea pronunției unuia sau mai multor sunete. Copilul omite sunetul, îl deformează sau îl substituie cu un alt sunet (R cu L, Ș cu S, H cu C etc), rezultând o pronunție neclară a cuvintelor în care apare sunetul respectiv. Sunetele a căror pronunție este cel mai frecvent afectată sunt: F, V, C, G, H, Ș, J; S, Z, X, Ț, CE, CI, GE, GI, L și R.
Corectarea pronunției sunetelor Citeşte mai mult »
Afazia este o tulburare a limbajului determinată de leziuni ale creierului. Afazia se manifestă prin afectarea limbajului atât în componenta sa expresivă, cât şi în cea receptivă, afectând astfel vorbirea, înțelegerea limbajului vorbit, scrierea și citirea. În funcție de localizarea leziunii cerebrale și de extinderea acesteia, se pot constata simptome precum: